niedziela, 28 sierpnia 2016

seria NIEZRĘCZNE PYTANIA: ,,jeśli Bóg jest dobry, to skąd tyle zła?''


,,Nie ma bowiem nic ukrytego, co by nie miało być ujawnione, ani nic tajemnego, co by nie miało być poznane i nie miało wyjść na jaw''
Ewangelia Łukasza 8,17

 Seria NIEZRĘCZNE PYTANIA to miejsce, gdzie można zadawać mi wszelkiego rodzaju pytania o Boga, a ja będę odpowiadać według swojej wiary i doświadczenia. Obiecuję przy tym, nie czuć się urażona, ani poirytowana Waszymi wątpliwościami. Dlatego zachęcam do zadawania mi pytań w komentarzach lub na facebooku (Ola Kunkowska), a ja będę odpowiadać Wam w kolejnych wpisach. Bo nie ma nic ukrytego, co nie miało być ujawnione, ani nic tajemnego, co by nie miało wyjść na jaw.

jeśli Bóg jest dobry, to skąd tyle zła?

„Błogosławiony Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa,Ojciec miłosierdzia i Bóg wszelkiej pociechy” 
2 Koryntian 1,3

 Dziś poruszam taki, a nie inny temat, ponieważ sama przechodzę przez trudne momenty w swoim życiu. Pochowałam swojego tatę i to dwa miesiące po tym, jak został Chrześcijaninem (więcej możesz przeczytać o tym tutaj). Często nie rozumiem dlaczego Bóg tak zdecydował. Przechodzę dylematy Hioba. Czasem trudno jest mi się modlić. Ale teraz najlepiej rozumiem osoby, które pytają, dlaczego my- Chrześcijanie wierzymy, że Bóg jest dobry, skoro na świecie jest tyle zła. Czuję się odpowiednią osobą by odpowiedzieć na to pytanie od strony Chrześcijańskiej. 

,,W którym bóg świata tego zaślepił umysły niewierzących, aby im nie świeciło światło Ewangelii o chwale Chrystusa, który jest obrazem Boga''
2 Koryntian 4,4

 Nie chcę nikogo straszyć diabłem, jednak fakty są takie, że panem tego świata w którym żyjemy jest diabeł, a nie Jezus (jak widać chociażby w powyższym wersecie z Biblii). Ten świat, na którym żyjemy nie jest doskonały i Bóg wcale nie zaplanował go w takiej formie, w jakiej go widzimy. Świat stał się taki, bo diabeł nim rządzi. A diabeł rządzi ponieważ... to ludzie tak chcieli. To pierwsi ludzie, Adam i Ewa tak zdecydowali, że nie chcą żyć w świecie rządzonym przez Boga, tylko wolą to, co oferuje im wąż. To czego możemy się teraz spodziewać, skoro Ziemia jest królestwem diabła? Przecież nie miłości i dobroci. 

,,Bóg tak umiłował świat, że Syna Swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto w Niego wierzy nie zginął, ale miał życie wieczne''
Jana 3,16 

 Dobra Nowina jest taka, że to, co panuje na tym świecie rządzonym przez diabła, wcale nie musi dotyczyć Ciebie, ani mnie. Właśnie po to Jezus przyszedł na świat, po to umarł na krzyżu i zmartwychwstał ratując nas z sideł demonów! Dlatego możemy nie należeć do królestwa diabła, ale będąc fizycznie na tej Ziemi, która nie jest doskonała, możemy należeć do Boga, który jest prawdziwie dobry. Wtedy diabeł będzie panem całej Ziemi, ale nie moim i nie Twoim. Naszym Panem będzie dobry Bóg, który jest o wiele większy od  szatana i dlatego zły nie będzie miał do nas żadnych praw. Możemy wybrać komu będziemy służyć. Gdy zdecydujemy się żyć w Bożym Królestwie, będziemy na Ziemi nie jako Ziemianie, ale jako Niebianie, którzy są tu jedynie w krótkiej podróży. Będziemy mówić innym o tym, w jakim wspaniałym miejscu mieszkamy, będziemy tęsknić za naszym wspaniałym domem. I co więcej, możemy tam zabrać ze sobą tylu ludzi z Ziemi, ilu tylko będzie chciało z nami tam pójść, bo Jezus zaprasza do Nieba wszystkich. On umarł za wszystkich, bo Jezus nie chce, żeby ludzie należeli do diabła. Decyzja należy do nas.

,,wybierzcie sobie dzisiaj komu służyć chcecie. (...) Lecz ja i mój dom służyć będziemy Panu''
Jozuego 24,15 


modlitwa powierzenia życia Jezusowi


By powierzyć życie Jezusowi, przeczytaj tę modlitwę. W miarę możliwości zrób to na głos. 

Jezu- dziękuję, że umarłeś za mój grzech i że zmartwychwstałeś. Przepraszam Cię za każdy grzech, który popełniłem. Proszę, poprowadź mnie tak, żebym mógł zacząć życie na nowo, teraz z Tobą. 




Inne wpisy serii NIEZRĘCZNE PYTANIA 










4 komentarze:

  1. Hmmm, do końca nie zrozumiałam zamysłu tego wpisu. Jak w końcu jest według ciebie z tym złem - dotyczy ciebie, chrześcijanki, czy nie? Myślę że nie jest to do końca wyjaśnione w tekście.

    Natomiast co do twojego taty, ogromnie mi przykro. Zobacz jednak ile miał szczęścia, że mógł się przygotować do spotkania z Bogiem! Nie musisz się martwić o Tatę, jest w najlepszych rękach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopóki żyję na tym świecie, zło będzie mnie dotykać. W moim życiu będą dziać się złe i przykre rzeczy, bo ten świat należy do diabła, a ja w nim na razie mieszkam. Ale to nie jest mój dom. Niebo jest moim domem, a w Niebie nie będzie zła.

      Niektórzy mówią, że to życie jest najlepszym co spotka ludzi nie należących do Boga, a najgorszym, co spotka Chrześcijan :-).

      Usuń
  2. Zło jest bo człowiek pragnął je poznać. Bóg znał je od zawsze, ale jedna rzecz zrobiła różnicę: Bóg pomimo, że zna zło, nie działa w ten sposób, a człowiek-tak. Okazał się słaby, bo odsunięty od Boga, ale sam tak zadecydował. Tak jak może na nowo zadecydować o zbliżeniu się do Niego :)

    OdpowiedzUsuń

Strona na facebooku

Photobucket

O mnie

Moje zdjęcie
Z wyznania jestem protestantką ewangelikalną, jednak wolę myśleć i mówić o sobie po prostu ,,Chrześcijanka''. 4 lata temu zakochałam się w Jezusie i na skutek tej miłości, sama nie zauważyłam w którym momencie, zaczęłam się zmieniać. Aktualnie nie mam nic wspólnego z osobą, którą wcześniej byłam. Pod wpływem miłości do Boga, w którego wierzę, chcę opowiadać o tym spotkaniu z Bogiem 4 lata temu i zachęcać do tego samego innych. Nie zależy mi na promowaniu ,,wiary protestanckiej''- mam na celu zachęcać do osobistej więzi z Jezusem i do czytania Biblii.