poniedziałek, 11 września 2017

moja rada: przestań być sobą- zacznij naśladować kogoś innego!

 Dosłownie. To nie jest żaden kiepski sarkazm. Moja życiowa rada, wielokrotnie przeze mnie przetestowana całkiem poważnie, brzmi: nie patrz na innych. Nie przejmuj się co o Tobie pomyślą, ani co gadają za Twoimi plecami i po prostu nie bądź sobą. Nie żyj własnym życiem i zawsze naśladuj kogoś innego.

,,I powiedział do nich wszystkich: Jeśli kto chce pójść za mną, niech się zaprze samego siebie i bierze krzyż swój na siebie codziennie, i naśladuje mnie''
Ewangelia Łukasza 9,23

 ,,Każdego dnia umieram [...] ''
1 list do Koryntian 15,31


 Myślę, że bycie sobą nie wymaga w dzisiejszych czasach odwagi. Bycie sobą przychodzi naturalnie i jest proste. Przynajmniej mi zawsze szło bez problemu. Ale będąc sobą przez dwadzieścia lat swojego życia, uznałam że to jest bez sensu. Nic to nie daje. To nie bycie sobą, tylko naśladowanie Jezusa w dzisiejszych czasach wymaga prawdziwej odwagi i tylko to daje szczęście. 

Wszyscy wiedzą, że nie ma ludzi idealnych. Człowiek jest jaki jest. Egoistyczny, podły, chciwy. To wiadome, dopóki ktoś nie zacznie szczerze wypowiadać się sam o sobie. No bo jednak ludzie wierzą w siebie samych. Próbujemy się usprawiedliwiać. Wierzymy, że zło nam się ,,zdarza'', ale że tak naprawdę to w głębi serca jesteśmy dobrzy. A zdarza nam się dlatego, bo to okoliczności nas sprowokowały. Taka jest już natura człowieka, że do ostatniej chwili ślepo wierzymy w to, że mamy dobre serce. 

 A Biblia w liście do Rzymian 3,23 śmiało wrzuca wszystkich do jednego worka: ,,wszyscy zgrzeszyli i brak im chwały Bożej''. Wszyscy to wszyscy. Ty też. Nawet kolorowe postacie wymalowane na oknach świątyń, w które niektórzy tak święcie wierzą... one też znajdują się w tej okrutnej szufladce grzeszników, którym brakuje Bożej chwały, Czyli im też Biblia przykleiła etykietkę ,,zły człowiek''.Tobie również. A ja tam Biblii wierzę. 

 Gdyby to było już wszystko, to bylibyśmy w piekle. Na szczęście trafił się jeszcze istotny wyjątek. Tym wyjątkiem był Bóg, który stał się człowiekiem w ciele Jezusa. Jako jedyny, któremu nie należało się piekło, zdecydował się umrzeć za nas. I w ten sposób możemy być czyści Jego czystością. Jeśli w to wierzymy, możemy być święci dzięki temu, że On jest święty i zdecydował się z nami zamienić- stać się grzesznym za nas. I zmartwychwstał na dowód dokonanej transakcji. Oznacza to, że jeśli Mu wierzymy, jeśli za tym pójdziemy, mamy gwarancję wieczności spędzonej w Niebie.

 Wierzysz w to? To miej odwagę nie przejmować się co powiedzą inni i nie bądź sobą, tylko postaraj się stać kopią Jezusa. Pomoże Ci w tym Duch Święty, którego Jezus specjalnie posłał na ziemię, gdy odchodził do Ojca.

Żeby zacząć ten proces w swoim życiu, pomódl się pamiętając o tym, żeby podziękować Jezusowi za to, że Cię odkupił, przeprosić Go za Twoje grzechy i poprosić Go o to, by przejął Twoje życie całkowicie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Strona na facebooku

Photobucket

O mnie

Moje zdjęcie
Z wyznania jestem protestantką ewangelikalną, jednak wolę myśleć i mówić o sobie po prostu ,,Chrześcijanka''. 4 lata temu zakochałam się w Jezusie i na skutek tej miłości, sama nie zauważyłam w którym momencie, zaczęłam się zmieniać. Aktualnie nie mam nic wspólnego z osobą, którą wcześniej byłam. Pod wpływem miłości do Boga, w którego wierzę, chcę opowiadać o tym spotkaniu z Bogiem 4 lata temu i zachęcać do tego samego innych. Nie zależy mi na promowaniu ,,wiary protestanckiej''- mam na celu zachęcać do osobistej więzi z Jezusem i do czytania Biblii.